Avem plăcerea de a vă prezenta oferta noastră pentru o experiență de neuitat pe traseul turistic cu Mocănița Maramureș.
Detalii traseu:
- Distanța: 44 km dus-întors
- Durata estimativă: 5:30 – 6 ore, incluzând pauzele
La km 16, la Stația Glimboaca, veți găsi un foișor amenajat pe partea stângă, unde puteți savura produse de patiserie și băuturi. De asemenea, la km 21,6, la Stația Finală Paltin, veți beneficia de o pauză de aproximativ 1:30 h, timp în care puteți lua prânzul la filigoriile special amenajate și vă veți bucura de dansuri populare tradiționale susținute de colegii noștri.
În plus, vă invităm să vizitați un mic muzeu care oferă informații despre istoria „Văii Vaserului” și să vă relaxați în cadrul natural sălbatic și fermecător.
Beneficii pentru grupuri:
- Reducere de 10% per persoană pentru grupuri de peste 15 persoane plătitoare.
- La fiecare 20 de persoane plătitoare, un loc gratuit.
- Gratuitate pentru ghidul autorizat, care va prezenta legitimația.
Modalitate de plată: Se percepe un avans de 20% din suma totală, achitat în avans, înainte de ziua călătoriei.
Tipuri de bilete disponibile:
- Bilete Standard – transport dus-întors
- Adult: 97.00 RON
- Pensionar/Student/Persoane cu dizabilități: 89.00 RON
- Școlar: 65.00 RON
- Mocănița Special – bilet de transport + masă
- Mocănița Special Adult: 149 RON
- Mocănița Special Pensionar/Student: 144 RON
- Mocănița Special Școlar: 117 RON
Prețuri cu reducerea de 10% aplicată (pentru grupuri din biletul de transport):
- Bilete Standard:
- Adult: 87.00 RON
- Pensionar/Student: 80.00 RON
- Școlar: 59.00 RON
- Mocănița Special:
- Adult: 143.00 RON
- Pensionar/Student: 138.00 RON
- Școlar: 113.00 RON
Preturi pachete evenimente *Sarbatorile de Iarna 26/12/2024-05/01/2025*
Pachete evenimente + 10% reducere
Adulti- 129.00 RON-117.40 RON
Pensionari/Studenti- 119.00 RON-108.40 RON
Scolari- 89.00 RON -81.40 RON
ALL INCLUSIVE + 10% reducere din biletul de transport
Adulti- 175.00 RON-163.90 RON
Pensionari/Studenti-165.00 RON-154.90 RON
Scolari- 129.00 RON-121.90 RON
Vă așteptăm cu mare drag la Mocănița Maramureș și suntem încântați să vă oferim o experiență memorabilă!
Informații de contact: Strada Cerbului Nr.5, Localitate Vișeu de Sus, Județul Maramureș, cod poștal 435700
Telefon: +40 0372 672 480
Email: office@mocanita-maramures.com
Istorie |
Linia care a fost construită dupa ecartamentul austro-ungar de 760mm, duce într-o vale de o sălbăticie fermecătoare, de-a lungul râului Vaser, peste poduri şi prin tunele. Calea ferată trasează o zonă împădurită enormă, unde nu există drumuri sau sate, ci este locuită doar de urşi şi lupi. Utilizarea resurselor de lemn de pe Valea Vaserului s-a iniţiat de la începutul sec. al XVIII-lea, sub imperiul austro-ungar. Coloniştii vorbitori de limba germană au pătruns primii în pădurile virgine şi cu ajutorul plutăritului au adus lemnul tăiat la gaterele din Vişeu de Sus. În 1932 s-a început construcţia la Calea Ferată Forestieră, care în comparaţie cu plutăritul însemna un enorm progres tehnic. Căile ferate forestiere s-au răspândit în acea vreme în toată Europa, în special în zona carpatică. Principiul lor de funcţionare era simplu: urmând cursul râului, a fost necesară o rază îngustă a curbelor (de aceea calea ferată are ecartament îngust); era în aşa fel organizat încât trucurile goale pentru lemn erau trase de locomotivele mici în sus, pe când trenurile cu mare încărcătură coborau la vale, înspre gater, doar din când în când ajutate de locomotive şi înfrânate. Deşi în majoritatea ţărilor europene, cel mai târziu după anul 1945 căile ferate forestiere au fost înlocuite cu drumuri forestiere, în România acestea s-au menţinut destul de mult. În 1970 administraţia silvică publică se practica pe o distanţă de peste 3000 km, până în anul 1986 România chiar a mai fabricat noi locomotive cu abur pentru căile ferate forestiere şi în 1989 încă au mai existat peste 15 căi ferate forestiere cu puţin peste 1000 km de şină. Schimbările economice de după ’90 au avut efecte fatale asupra CFF-urilor naţionale de atunci: pe parcursul a câtorva ani au fost toate scoase din funcţiune, demontate, locomotivele şi vagoanele date la fier vechi sau vândute. Singura cale ferată forestieră care astăzi mai funcţionează este Mocăniţa de pe Valea Vaserului. Ea îşi îndeplineşte până astăzi scopul său iniţial de cale ferată forestieră, transportul lemnelor. Exploatarea feroviară este realizată din anul 2003 de firma română R.G.Holz Company S.R.L., căreia îi aparţine de asemenea şi suprafaţa depoului şi majoritatea vagoanelor şi locomotivelor. La fel ca şi înainte, calea ferată şi o mare parte din pădurile de pe Valea Vaserului sunt în proprietatea statului. În ultimii ani calea ferată forestieră este sprijinită şi din străinatate prin fundaţia „Wassertalbahn“ Cu ajutorul acesteia s-au repus în funcţiune locomotive care fuseseră retrase din funcţiune, s-au procurat noi vagoane de persoane şi s-au restaurat depoul şi cladirea istorică a gării. În jurul gării din Vişeu de Sus există o infrastructură importantă care poate fi folosită pentru dezvoltarea turismului. Din anul 2005 circulă pentru vizitatori vagoane de persoane conform unui program şi tractate de locomotive cu abur, iar din 2007 Valea Vaserului face parte din Parcul Natural „Munţii Maramureşului“ fiind sub protecţie europeană. Încă mai există probleme la calea ferată de pe Valea Vaserului, nu a scos-o de tot până la capăt. Dar minunata cale ferată are astazi multi prieteni in toata lumea şi vor fi tot mai mulţi. Ultima cale ferată forestieră din România are un viitor, nu în ultimul rand datorită turismului. |
Valea Vaserului – Descriere |
Valea Vaserului, care măsoară 50 km din Vişeu de Sus până la staţia terminală Comanu, nu se poate compara cu nicio altă vale din Carpaţi. Ea cuprinde o zonă împădurită enormă, care până la taberele muncitorilor nu este locuită şi singura cale de acces o reprezintă calea ferată forestieră. Ca şi zonă ce face parte din Parcul Natural „Munţii Maramureşului“, Valea Vaserului se află sub protecţie europeană, utilizarea ei forestieră este însă permisă; obligaţiile ecologice asigură faptul că pădurea va fi conservată la capacitatea ei actuală. Pornind din Vişeu de Sus spre pădure, există aprox. 8 km de drum neasfaltat, presărat cu case. În Delta-Novăţ, acolo unde şina formează un triunghi pentru bifurcaţie, calea ferată se ramifică la dreapta pe o distanţă de aproape 7 km spre Valea Novăţ, iar la stânga, de-a lungul râului Vaser, continuă magistrala spre Comanu. Prin Cozia, Botizu, Făina şi până la Comanu, calea ferată trece printr-o zona spectaculoasă din punct de vedere al peisajului: regiuni înguste ale defileului, poleite cu stânci, văi şopotitoare, coloritul vesel al pădurii diversificate, trei (!) tuneluri scurte înainte de Botizu. În Făina, mai sus de gară se poate vizita o capelă construită de coloniştii austrieci, închinată Prinţesei Elisabeta („Sissi“). Aprox. 5 km după Făina, la Măcârlău, calea ferată străbate rămăşiţele unui dig, altădată solid, care avea în trecut o funcţie importantă în procesul plutăritului. Călătoria pe Valea Vaserului, fie o excursie de o zi cu trenul sau o drumeţie mai lungă cu cortul, este până astăzi o aventură. În mijlocul pădurii întunecate, sau pe pajiştile invadate de soare, în gările singuratice sau în tabăra energică şi zgomotoasă a muncitorilor din pădure, se deschide o lume fascinantă, o altfel de lume.
|